۰۹۱۲۳۱۴۱۹۲۰
پنج شنبه ۷ تیر ۱۴۰۳

این راه حل‌ها به تهویه هوای خانه در دوران کرونا کمک می‌کند

با شیوع پاندمی کرونا، کارشناسان اعلام کرده‌اند که علاوه بر اینکه مردم باید نکات بهداشتی را در اماکن عمومی رعایت کنند، ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را مد نظر داشته باشند، اما تهویه هوای خانه نیز از دیگر نکاتی است که باید حتما رعایت شود. بررسی‌ها نشان داده ویروس کرونا می‌تواند تا چند متر در هوا منتقل شود. تهویه هوای خانه و منزل در دوران کرونا بسیار مهم است. هوا باید در اتاق جریان داشته باشد تا کمتر در معرض ویروس کرونا قرار بگیرید.

در این زمینه بررسی‌هایی انجام شده که نشان می‌دهد این ویروس می‌تواند تا حدود سه ساعت در هوا معلق بماند و روی برخی از سطوح نیز مانند مقوا ماندگاری تا حدود ۲۴ ساعت دارد.

با توجه به اینکه این روزها همه رسانه‌ها تاکید بر ماندن در خانه می‌کنند، تصور بسیاری از مردم آن است که خانه جایی امن و به دور از ویروس کرونا است. درحالیکه شیوع بالای این ویروس نشان داده حتی فضای خانه هم می‌تواند خطرناک باشد.

زمانی که تهویه هوای اتاق به درستی صورت نگیر، این موضوع می‌تواند به دستگاه تنفسی و سیستم ایمنی بدن ما آسیب برساند و به دنبال همین اتفاق، بدن ما هم ضعیف‌تر شود. این مساله احتمال ابتلا به ویروس کرونا را نیز در ما افزایش می‌دهد.

با توجه به اینکه همه ما زمان زیادی را در خانه هستیم؛ بنابراین باید از مساله کرونا و تهویه هوا در خانه غافل نشویم. با تمیز نگه داشتن فضای خانه، احتمال وجود ویروس کرونا نیز در آن کمتر خواهد شد. در این مقاله از کیلید به بررسی راه حل‌هایی می‌پردازیم که به تهویه هوای منزل کمک می‌کند. ما را همراهی کنید.

استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای باکیفیت برای تهویه هوای خانه

یکی از موضوعاتی که در ارتباط با کرونا و تهویه هوا وجود دارد آن است که برای خرید یک دستگاه تصفیه هوای خانگی اقدام کنید. این دستگاه باید دارای کیفیت ساخت مناسبی باشد تا بتواند به درستی آلاینده‌های موجود در محیط را پاک کند. تهویه هوای اتاق با استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا تا ۹۹ درصد از آلودگی‌ها را می‌تواند از بین ببرد.

یک بررسی صورت گرفته در دانشگاه فرانکفورت آلمان نشان داده که استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا در کلاس‌های مدارس، ریسک انتقال کرونا ویروس را با استفاده از هوا کاهش می‌دهد.

این روزها در بازار دستگاه‌های متنوعی برای تصفیه هوا وجود دارد و بهتر است برای انتخاب این دستگاه به سراغ آن دسته برویم که دارای فیلترهای سه مرحله‌ای هستند و از کربن فعال استفاده می‌کنند. علاوه بر برندهای خارجی موجود در بازار دستگاه‌های ایرانی نیز دارای این فیلتراسیون هستند و پیش از خرید، حتما باید از وجود آن مطلع شوید.